Niektórych
z was znamy bardzo dobrze, innych widujemy sporadycznie, ale
pojawiacie się u nas wszyscy. Sekretariat – tajemnicze miejsce, w
którym można załatwić Sprawy Nie Do Załatwienia i uzyskać
odpowiedź na każdy temat. O co pytacie najczęściej?
Legitymacje,
indeksy, karty egzaminacyjne
Każdy
uczeń naszej szkoły musi wykupić indeks i kartę egzaminacyjną
(nie obowiązuje na kursach), aby zaliczyć sesję. Koszt indeksu to
10 zł (na jego wyrobienie czeka się tydzień), a karty
egzaminacyjnej – 30 zł. Na kierunkach szkolnych macie też prawo
do legitymacji – jej koszt to 10 zł, wyrobienie też trwa tydzień.
Początek
nauki
By
zostać uczniem Glokera, można przyjść osobiście do naszej
siedziby przy ulicy Szlak 32 lub podpisane dokumenty wraz z
oryginałem świadectwa przesłać pocztą. Jak wygląda proces
rekrutacji?
Pierwsze
i najważniejsze – wybór kierunku :)
Pomożemy
wybrać zawód, opowiemy, jak wyglądają zajęcia i sesje
egzaminacyjne, jakie otrzymujecie certyfikaty i świadectwa po
skończeniu nauki, czy na kierunku przysługuje legitymacja. W ramach
naszego dofinansowania na drugi kierunek (czytaj
więcej) możecie też zdobyć podwójne wykształcenie w niższej
cenie – w sekretariacie podpowiemy, jak to zrobić.
Drugie
to potrzebne dokumenty:
-
oryginał świadectwa ukończenia szkoły średniej (liceum, technikum itp.) - NIE WYMAGAMY ZDANEJ MATURY,
-
dowód osobisty (ksero).
Dodatkowo
potrzebujecie 3 zdjęć legitymacyjnych lub paszportowych oraz
zaświadczenia od lekarza, że nie ma przeciwwskazań do nauki w
naszej szkole. Zarówno zdjęcia, jak i zaświadczenie można donieść
już po zapisie, podpisane dokumenty można też przesłać listem
poleconym.
Już
na miejscu, w sekretariacie, wypełniacie kwestionariusz i
podpisujemy umowę o pobieranie nauki.
Tłumaczymy,
jaka jest wysokość dofinansowania na danym kierunku, czy kierunek
jest całkowicie bezpłatny.
Gotowe!
W mniej niż kwadrans staliście się naszymi uczniami.
Praktycznie
wszystko o praktykach
Po
pewnym czasie będziecie odbywać praktyki zawodowe. Nauka trwa
nieprzerwanie – nie wprowadzamy przerwy w semestrze, więc warto
wcześniej zaplanować, kiedy i gdzie będziecie je realizować.
Potrzebne wam dokumenty pobieracie z sekretariatu:
-
dzienniczek praktyk,
-
2 umowy o praktyki (jedna podpisana wraca do szkoły, druga zostaje u pracodawcy),
-
regulamin praktyk (czego powinniście się w ich trakcie nauczyć).
Wypełnione
dokumenty trzeba donieść do sekretariatu do 2 tyg. przed radą
pedagogiczną, aby zaliczyć semestr i móc podejść do egzaminów.
Mam
problem, co zrobić?
Najczęściej
uczniowie pytają nas o:
-
usprawiedliwienie nieobecności/choroby – nie potrzebne jest zwolnienie od lekarza, wystarczy powiadomienie osobiście w sekretariacie,
-
zmianę kierunku/trybu nauki – możliwe przez cały czas trwania nauki, bezpłatnie, po złożeniu podania,
-
przedłużenie sesji i egzaminy poprawkowe – załatwia się je po złożeniu podania do dyrektora,
-
egzaminy (terminy, opłaty, sale) – w szkole wywieszone są terminy egzaminów, a o salach i opłatach informujemy osobiście, mailowo lub telefonicznie,
-
odbiór dyplomu/certyfikatu/egzaminów zawodowych – wszystkie dokumenty wydajemy w sekretariacie osobiście lub osobie upoważnionej na piśmie do ich odbioru w waszym imieniu,
-
wypis ze szkoły – można go dokonać w dowolnym momencie bez konsekwencji, wystarczy złożyć podanie.
Informujemy,
pomagamy i tłumaczymy – nie bójcie się zwrócić z pytaniem. Być
może wielu studentów miało je przed wami? Zachęcamy was do
kontaktu z nami osobiście, telefonicznie pod numerami 12
632 62 03
oraz 509
986 445
i mailowo.
Pamiętajcie
– nie ma pytań bez odpowiedzi :)
Komentarze
Prześlij komentarz