Przejdź do głównej zawartości

Co łączy Adę Lovelace, Jamesa Goslinga i Marka Zuckerberga?


Co łączy te znane osobistości z zupełnie różnych czasów? Ada Lovelace żyła w połowie XIX wieku, James Gosling aktywnie tworzył w latach 80 i 90 XX wieku, a Mark Zuckerberg zasłynął w 2004 roku. Odmienne postaci, odmienne czasy, ale idea jedna – informatyka.

Ci niezmiernie ważni programiści zasłynęli dzięki swym zasługom dla świata informatyki – a co za tym idzie świata kultury. Ich dokonania miały znaczący wpływ na rozwój branży, kształtując tym samym kulturowe podstawy czasów, nie tylko tych w których żyli, ale także późniejszych. Każdy nowy twór w historii informatyki mógł stać się inspiracją i bodźcem dla dalszego rozwoju. Pytacie, co stworzyli i kim byli?

Ada Lovelace to symbol kobiety w informatyce, uchodzi za pierwszą programistkę na świecie. Urodzona w 1815 roku Brytyjka o zamiłowaniu do matematyki i poezji. Jedyna ślubna córka słynnego literata romantyzmu Georga Byrona i Anabell Milbanke. W swej filozofii zgrabnie łączyła metafizykę i naukę, czyniąc swe podejście tak zwaną „nauką poetycką”. Współpracowała z Charlesem Babagge - twórcą maszyny analitycznej, dla której Lovelace napisała program obliczający wyrazy ciągu liczbowego.

James Gosling to kanadyjski programista znany przede wszystkim jako kreator języka Java. Od 1983 roku doktor informatyki. Wdrożył inicjacyjną wersję maszyny wirtualnej oraz zaawansowany edytor tekstu Emacs. Członek National Academy of Engineering. W październiku 2016 roku zgolił brodę, a jego rodzina ujrzała po raz pierwszy jego prawdziwą, nagą twarz.

A Mark Zuckerberg? Twórca obecnego w życiu prawie każdego młodego człowieka portalu Facebook. Najmłodszy miliarder według Forbsa w 2008 roku, jeden z najbogatszych Amerykanów, po Larym Ellisonie i Billu Gatesie trzeci człowiek w Dolinie Krzemowej. Myślicie, że Facebookowi można przyznać status kuźni umysłowości młodego pokolenia? Tak czy inaczej, Mark Zuckerberg prowadzi swe dzieło i dobrze na tym wychodzi. A z ciekawostek o Marku – jest daltonistą (niebieski kolor widzi najwyraźniej, stąd kolorystyka Facebooka), bywa oskarżany o kradzież pomysłu na Facebooka, zna perfekcyjnie język chiński, w wieku 12 lat zaprogramował swój pierwszy komunikator ZuckNet, wspomagający komunikację w gabinecie dentystycznym jego ojca i w domu rodzinnym. A czy Ty już coś zaprogramowałeś/aś?


CHCESZ ZAISTNIEĆ W ŚWIECIE INFORMATYKI?
Informatyka to pasja, to zawód, to rozwój. I można bardzo dobrze zarobić. Jeżeli programowanie wydaje Ci się być dobrym rozwiązaniem i planem na przyszłość zdecyduj się na kolejny krok. Zostań informatykiem lub programistą. Dołącz do szkoły policealnej Gloker w Krakowie, by poznać kulisy branży i zyskać kompetencje, umożliwiające podjęcie wysoko płatnej pracy już w ciągu roku lub dwóch lat! Może i Ty zaprogramujesz coś, co odmieni życie milinów ludzi, a przede wszystkim Twoje...

 
Rekrutacja już trwa - rezerwujcie miejsca, piszcie gloker.krakow@gmail.com lub dzwońcie+
 
Jesteśmy tu dla WAS codziennie od 9:00 – 18:00

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Darmowa szkoła dla obcokrajowców

Darmowa szkoła dla obcokrajowców Gloker to międzynarodowa szkoła policealna. Mamy uczniów z całego świata – w semestrze wiosenno-letnim uczą się u nas osoby pochodzące z Maroko, Nigerii, Turcji oraz bliżsi sąsiedzi z Ukrainy, Białorusi i Rosji. Kształcimy tylko w języku polskim, ale specjalnie dla naszych uczniów mamy bezpłatne lekcje polskiego i uczymy słownictwa zawodowego. Polska wiza studencka Obcokrajowcy chcący uczyć się w Polsce muszą przede wszystkim wystąpić o długoterminową polską wizę studencką. Jest ona wydawana na okres od 91 do 365 dni. Co kolejno należy zrobić żeby uczyć się w Polsce i dostać wizę Tylko dwa kroki dzielą Was od nauki w Gloker   1. Zapisać się do szkoły Nie wystarczy rezerwacja miejsca przez internet. Trzeba w sekretariacie złożyć komplet dokumentów - można je także wysłać pocztą - można wypełnić i poprosić znajomego o dostarczenie - znajomy może wypełnić w imieniu ucznia jeśli posiada upoważnienie notarial

Sprawdź, co warto wiedzieć przed egzaminem państwowym!

Przygotowujesz się do egzaminu państwowego? Nie denerwuj się. W szkole Gloker dbamy o to, aby egzamin był jak najmniej stresujący! Czasu pozostało niewiele, dlatego warto poznać kilka najważniejszych informacji. Sprawdź jak wygląda egzamin zawodowy teoretyczny i praktyczny - krok po kroku. Po pierwsze, egzamin praktyczny, będziesz zdawał w naszych pracowniach szkolnych! Brzmi świetnie, prawda? Zdarza się, że egzamin przeprowadzany jest w innym miejscu niż szkoła, w której Uczeń się uczy. Szkoła Gloker jest Ośrodkiem Egzaminacyjnym Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej, a to oznacza, że Egzaminator przyjedzie do Szkoły. Po drugie, przeprowadziliśmy egzaminy próbne w szkole, dlatego test, z wykorzystaniem systemu elektronicznego nie będzie zaskoczeniem. Czeka Cię więc egzamin bez stresu i strachu przed nieznanym. Nie taki diabeł straszny, czyli kilka słów o tym, jak przebiega państwowy egzamin. Egzaminy są przeprowadzane zgodnie z harmonogramem ogłoszonym przez Okręgową Komisję Egzaminac

Dobra szkoła policealna w Krakowie. Dlaczego Gloker?

S zkoła policealna - dla kogo? W szkołach policealnych uczą się wszyscy Ci, którym zależy na szybkim (rok lub dwa lata) zdobyciu zawodu. Uczniami są najczęściej absolwenci liceum lub technikum oraz osoby, które szukają możliwości zmiany zawodu lub podniesienia kwalifikacji zawodowych. Wśród uczniów szkoły Gloker mamy także osoby, które zapisały się do szkoły, aby realizować hobby i swoje pasje lub marzenia, żeby zostać np. informatykiem, masażystą czy kosmetyczką. Jakie są szkoły policealne w Krakowie? Lista szkół policealnych w Krakowie jest całkiem spora. Można odnaleźć tu siedziby wielu znanych placówek, takich jak: Teb Edukacja, Żak czy Cosinus, a wśród nich także naszą - bezpłatną szkołę policealną Gloker . Czytaj dalej, by dowiedzieć się po czym rozpoznać dobrą szkołę policealną. Wybór szkoły to istotna decyzja, ponieważ to od niej zależy, jaki poziom edukacji zdobędziesz i czy spędzisz ten czas w przyjemnej atmosferze. Wielu z naszych słuchaczy ocenia czas nau